z ostatniej chwili
UWAGA !!! Od 1 paździenika zmiana godzin pracy urzędu, PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA 7:30 - 15:30, CZWARTEK 10:00 - 18:00, PIĄTEK 7:00 - 15:00 W związku ze zmianą godzin otwarcia Urzędu zmianie ulegają godziny funkcjonowania KASY URZĘDU: WTOREK 8.00-12.00, ŚRODA 13.00-15.00, CZWARTEK 10.00-14.00
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności

Poznajemy przyrodę Gorczańskiego Parku Narodowego – zainteresowanie turystów duże, akcja przedłużona!

15/05/2012, dodał: Maciej Liberda czytano: 1992 razy

Majowy długi weekend, a wraz z nim akcja „Zdobywamy Gorce” zakończona, powróciliśmy do codziennych obowiązków, jednak wspomnienia wędrówek po górskich szlakach trwają...

Trwają i przywodzą na myśl chwile spędzone w miłym towarzystwie w pięknej scenerii gorczańskich polan i lasów.
Wróciliśmy do swoich codziennych zajęć utrudzeni, ale bardzo szczęśliwi. Mimo fizycznego zmęczenia, które po kilku dniach wędrówek dało się już trochę we znaki, odpoczęliśmy psychicznie- słuchając wiatru i śpiewu ptaków, podziwiając krokusy, zawilce i buki okryte młodymi, zielonymi listkami. Kierowaliśmy swój wzrok ku szczytom Tatr, które dumnie wyłaniały się pomiędzy chmurami. Pozdrawialiśmy też mijanych turystów i Kudłońskiego Bacę, który niewzruszony „stoi” od kilku pokoleń przy jednym ze szlaków, a pracownicy Gorczańskiego Parku Narodowego – spotykani na służbie- dzielili się z nami ciekawostkami o gorczańskiej przyrodzie i o swojej pracy.
Schodziliśmy z gór nucąc pod nosem:
„ A na Gorcu, tu na hali (…) jak co roku
w traw posłaniu, w świerków cieniu upragniony znajdę spokój.
Myśli zbieram rozbiegane, zawstydzone gór potęgą,
prawd się uczę tych najprostszych nad otwartą Gorców księgą”
Paniom na dole w restauracji obiecaliśmy, że niedługo się zobaczymy. - bo przecież sezon turystyczny rozpoczęty i będziemy wędrować po gorczańskich ścieżkach, a po każdym takim spacerku wyśmienicie smakują ruskie pierogi i herbata z sokiem malinowym.

Wszystkich miłośników obcowania z naturą, czynnego wypoczynku i nordic walkingu zapraszamy do penetracji gorczańskich szlaków przez kilka kolejnych niedziel:

Start – restauracja „Na stoku” w Lubomierzu - każda niedziela godz. 10:00

Proponowane trasy:
20.05.2012r. – Doliną Gorcowego Potoku na Podskały
27.05.2012r. – Dolina Kamienickiego Potoku
03.06.2012r. – Gorc Troszacki
10.06.2012r. – Turbacz
17.06.2012r. – Gorc Kamienicki

Meta – Restauracja „Na Stoku” w Lubomierzu (darmowa herbata lub wrzątek dla każdego uczestnika wycieczki).

W trakcie wędrówek przewidziana jest 15 minutowa gimnastyka, a na ich zakończenie – rozciągające ćwiczenia na materacach.

Uwaga!
W przypadku bardzo brzydkiej pogody zamiennie organizujemy ćwiczenia gimnastyczne i rozciągające w budynku dolnej stacji wyciągu narciarskiego.