z ostatniej chwili
UWAGA !!! Od 1 paździenika zmiana godzin pracy urzędu, PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA 7:30 - 15:30, CZWARTEK 10:00 - 18:00, PIĄTEK 7:00 - 15:00 W związku ze zmianą godzin otwarcia Urzędu zmianie ulegają godziny funkcjonowania KASY URZĘDU: WTOREK 8.00-12.00, ŚRODA 13.00-15.00, CZWARTEK 10.00-14.00
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności

„Spotkanie z Janem Pawłem II” Wycieczka dwudniowa do Zakopanego z SP2 i SP3

12/10/2010, dodał: Maciej Liberda czytano: 1355 razy

W dniach 4 i 5 października br odbyła się trzecia z kolei wycieczka w ramach projektu „ SPOTKANIE Z JANEM PAWŁEM II”, realizowanego przez Szkołę Podstawową nr 2 i Szkołę Podstawową nr 3 w Kasince Małej.

W dwudniowej eskapadzie uczestniczyli uczniowie z VI klasy, którzy swój wyjazd potraktowali jako nabranie sił i ostatni relaks przed czekającym ich sprawdzianem. Wycieczka prowadziła nas śladami Jana Pawła II, który tak bardzo ukochał góry i w nich widział potęgę naszego Stwórcy.
Pierwszy dzień rozpoczęliśmy od odwiedzin u Gaździny Podhala w Sanktuarium Maryjnym w Ludźmierzu. Obejrzeliśmy film i wysłuchaliśmy prelekcji o historii sanktuarium i koronacji figury Matki Bożej Ludźmierskiej oraz pomodliliśmy się w kościele przed obrazem MB Ludźmierskiej. Następnie spacerowaliśmy po przylegającym do kościoła Ogrodzie Różańcowym. Tu znajduje się ołtarz polowy przypominający o pobycie na Podhalu i w sanktuarium ludźmierskim papieża Jana Pawła II. Zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie przy rzeźbie, przedstawiającej papieża. Każdy z uczestników wycieczki przeszedł pod tzw. wrotami wiary: czyli drewnianą konstrukcją z dzwonkiem, którego dźwiękiem każdy człowiek w sposób symboliczny może ogłosić niebu i ziemi swoje odnowienie wiary, a także piliśmy wodę ze studni obok kościoła, która ma niezwykłe właściwości - leczy stany zapalne gardła i pozwala uniknąć choroby.
Kolejnym punktem pierwszego dnia wycieczki było nawiedzenie Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach w Zakopanem. Tutaj uczestniczyliśmy we Mszy Św., podziwialiśmy figurę Jana Pawła II  oraz przeciwległy Giewont, w którego stronę Papież rozkłada swoje dłonie.
Następnie udaliśmy się do Zakopanego, gdzie mieliśmy wolny czas, aby pospacerować, kupić pamiątki na reprezentacyjnej ulicy Zakopanego – Krupówkach i posilić się w restauracji. Cały czas od Ludźmierza towarzyszyła nam pani przewodnik, która oprowadziła nas również po mieście. Podeszliśmy pod dolną stację kolejki linowo-terenowej na Gubałówkę, przeszliśmy koło domu postawionego na dachu, a następnie udaliśmy się do pierwszego kościółka Zakopiańskiego oraz na cmentarz zasłużonych na Pęksowym Brzysku. Mimo iż wokół nas było setki mogił atmosfera była magiczna. Piękne, stare rzeźby na grobach przypominały o niezwykłych ludziach, którzy tam zostali pochowani - taternikach i artystach.
Po tym urokliwym spacerze ulicami Zakopanego wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się na nocleg do schroniska o wdzięcznej nazwie „ Głodówka” w Bukowinie Tatrzańskiej. Pomimo swojej nazwy podjęto nas tam smaczną i sycącą obiadokolacją, po której chłopcy poszli grać w piłkę, a dziewczyny zajęły się przystrajaniem do wieczornej dyskoteki.
Drugi dzień powitał nas deszczową i pochmurną pogodą. Wszystkim miny zrzedły, gdy spoglądali na zewnątrz, a w perspektywie było piesze wyjście do Morskiego Oka. Po śniadaniu przywitał nas przewodnik tatrzański, z którym mieliśmy wędrować górskim szlakiem. Jego dobry humor i opatrzność naszego Patrona Jana Pawła II sprawiły, że już po dojeździe na parking u wejścia do Doliny Białej rozchmurzyło się i przestało padać. Pan przewodnik poinstruował nas jak należy zachować się na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego, po czym udaliśmy się drogą asfaltową do celu. Spacerując zatrzymywaliśmy się w ciekawych miejscach, m.in. przy trzech pięknych wodospadach nazwanych na cześć naszego wieszcza Wodogrzmotami Mickiewicza. Po czterech skrótach, przez które poprowadził nas przewodnik dotarliśmy do polany Włosienica, a potem już było tylko 2 kilometry do Morskiego Oka. Gdy dotarliśmy na miejsce wszyscy uznali, że warto było wytężyć swoje siły, ponieważ naszym oczom ukazał się urzekający widok na piękne górskie jezioro. Morskie Oko ma 35 ha powierzchni i 50 metrów głębokości. Podziwialiśmy jego krystalicznie czystą wodę i piękne widoki  oraz najwyższe tatrzańskie szczyty rozciągające się nad nim. Sama nazwa jeziora nawiązuje do legend mówiących o jego połączeniu z morzem. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się w drogę powrotną. Wycieczka była bardzo udana, wiele niesamowitych wrażeń zwłaszcza z Morskiego Oka na długo zostanie w pamięci wszystkich uczestników.
Opiekę podczas wyjazdu sprawowali: pani mgr Maria Fryc, p. mgr Anna Kołodziejczyk, p. mgr Barbara Tokarz i p. mgr Janusz Klimas. Wymarzona słoneczna pogoda i dobre nastroje wszystkich uczestników sprawiły, że były to przyjemnie spędzone chwile.