z ostatniej chwili
UWAGA !!! Od 1 paździenika zmiana godzin pracy urzędu, PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA 7:30 - 15:30, CZWARTEK 10:00 - 18:00, PIĄTEK 7:00 - 15:00 W związku ze zmianą godzin otwarcia Urzędu zmianie ulegają godziny funkcjonowania KASY URZĘDU: WTOREK 8.00-12.00, ŚRODA 13.00-15.00, CZWARTEK 10.00-14.00
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności

Wycieczka do stolicy Polski ucznów trzech szkół z Kasinki Małej

02/10/2009, dodał: Maciej Liberda czytano: 1328 razy

W dniach 23-25 września br w ramach realizacji projektu współfinasowanego przez Urząd Marszałkowski oraz Urząd Gminy Mszana Dolna „ Młodzież poznaje narodziny polskiej demokracji – dwudziesta rocznica wolnych wyborów w Polsce” odbyła się trzydniowa wycieczka uczniów klas IV-VI szkół podstawowych z Kasinki Małej do Warszawy.

Organizatorem wycieczki były: Pani Czesława Łabuz - Dyrektor SP nr 2 i Pani Lucyna Popławska - V-ce Dyrektor ZPO w Kasince Małej.
23 września w południe witały 90 b-cio osobową grupę wycieczkowiczów warszawskie billboardy, szerokie, zatłoczone ulice i samoloty lądujące na Okęciu. Pierwszym miejscem, w które udaliśmy się po przybyciu do Stolicy był Sejm RP , który zwidzaliśmy dzięki pomocy Bura Poselskiego Pana Posła Czerwińskiego . Po uzyskaniu zgody na wejście, przeszliśmy szczegółową kontrolę . Wprowadzono nas do Sali Obrad, która oczywiście wzbudziła największe zainteresowanie, gdyż trawały tam obrady Semu i mieliśmy okazję zobaczyć pracę posłów, następnie udaliśmy się do Wszechnicy Sejmowej, gdzie Pani Przewodnik zapoznała nas z zasadami pracy Parlamentu Polskiego.
Tego dnia udało nam się jeszcze wjechać na trzydzieste piętro Pałacu Kultury i Nauki, by stamtąd podziwiać Warszawę w całej okazałości oraz obejrzeć wystawę promującą zdrowy styl życia „ Żyj zdrowo – sport i szpinak” i zakosztować ćwiczeń sprawnościowych w parku rozrywki na VI piętrze. Po tej zabawie byliśmy nieco strudzeni, więc najlepszym, co mogło nas wówczas spotkać był przyzwoity posiłek i możliwość zakwaterowania się w naszych pokojach hotelowych. Mieliśmy niezwykle piękne miejsce naszego pobytu, gdyż mieszkaliśmy w akademiku Warszawskiej Akademii Muzycznej na Krakowskim Przedmieściu tuż obok Pałacu Prezydenckiego.

Drugiego dnia celem naszej podróży było obejrzenie Pałacu w Wilanowie, a więc perły polskiego Baroku wzniesionej dla króla Jana III Sobieskiego. Piękny, obszerny, bogato zdobiony w każdej sali, przepełniony dziełami sztuki Pałac na każdym z nas wywarł nieziemskie wrażenie. To tutaj w przeszłości mieszkał wybitny polski król a za razem hetman Jan III Sobieski. To stąd wyruszał on na wojnę do Wiednia. Ucieszyliśmy się, kiedy pani przewodnik, która oprowadziła nas po całym gmachu Pałacu i przekazała najważniejsze wiadomości i ciekawostki. Chodząc mijaliśmy portrety szlachciców, władców oraz wielu wybitnych osób zasłużonych dla naszej ojczyzny. Widzieliśmy pamiątkowe tablice, np. upamiętniającą wyjazd Króla Jana III Sobieskiego na odsiecz wiedeńską. Bardzo podobało nam się sala, w której były zebrane wszystkie pamiątki z wypraw władców poza granice Polski. Znajdowały się tam ciekawe porcelanowe rzeźby, interesujące zapiski oraz wiele różnorodnych szat, narzędzi i innych różności. Pełni wrażeń opuściliśmy Pałac. Oczywiście nie obyło się bez wspólnych zdjęć. Po tak męczącym i wyczerpującym zwiedzaniu udaliśmy się na iście królewski posiłek do Restauracji Myśliwskiej w Wilanowie, gdzie mogliśmy się delektować wspaniałym obiadem podanym na srebrnej zastawie.
Po zbiórce przejechaliśmy na Stare Miasto, gdzie oglądaliśmy między innymi Plac Zamkowy z kolumną Zygmunta, Katedrę, Rynek Starego Miasta, podziwialiśmy Pomnik Syrenki i obeszliśmy dwukrotnie Dzwon, który przynosi szczęście. Następnie udaliśmy się zwiedzać Zamek Królewski. Komnaty Zamku w niczym nie dawały po sobie poznać zniszczeń II wojny światowej, choć pan przewodnik często do nich nawiązywał. Miejsce, które wywarło na nas największe wrażenie, to sala tronowa, której układ luster wywoływał złudzenie optyczne tworzącej się kolejki z posągów. Mieliśmy również okazję na własne oczy obejrzeć malarstwo Mistrza Jana Matejki i dotknąć ,,żywej historii”. Liczba dzieł sztuki i potęga historii tych murów sprawiły, że na pewno każdy z nas zachowa wspomnienie pobytu na Zamku przez długi czas.

W trzecim dniu wycieczki po obejrzeniu z zewnątrz Pałacu Prezydenckiego uczestnicy udali się na Plac Defilad. Uczniowie mieli okazję zobaczyć odprawę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza.
Ostatnim punktem w programie był Pałac na wodzie - letnia rezydencja króla Stanisława Augusta i spacer po parku w Łazienkach Królewskich.
Wsiadając do autobusu i tłocząc się w korkach stolicy ponownie przyglądaliśmy się
znanym nam już budynkom. Z pewnością w każdym z nas tkwił pewien niedosyt – nie da się bowiem, pomimo tak napiętego harmonogramu, zwiedzić tak ogromnego miasta w trzy dni.
Wycieczka podobała nam się bardzo i chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do tego, by doszła do skutku.
Jesteśmy bardzo wdzięczni Panu Tadeuszowi Patalicie Wójtowi Gminy Mszana Dolna, Pani Barbarze Dziwisz Pełnomocnikowi Wójta Gminy za umożliwienie zorganizowania wycieczki do tak szczególnego miejsca, gdzie zapewne nigdy byśmy sami nie dotarli. Swoimi przeżyciami i wiadomościami podzieliliśmy się z innymi, sami zaś wzbogaciliśmy swoją wiedzę i doświadczenie. Dziękujemy!

Uczestnicy i opiekunowie wycieczki do Warszawy zgłebiający tajniki 20 Rocznicy Wolnych Wyborów w Polsce czyli najnowszej historii Polski z roku 1989 .