Mapa strony Webmaster Kontakt

Menu:

Internetowe centrum edukacyjno-oświatowe w Lubomierzu:

Pogoda na jutro:

Poznajemy przyrodę Gorczańskiego Parku Narodowego – zainteresowanie turystów duże, akcja przedłużona!

Majowy długi weekend, a wraz z nim akcja „Zdobywamy Gorce” zakończona, powróciliśmy do codziennych obowiązków, jednak wspomnienia wędrówek po górskich szlakach trwają... Trwają i przywodzą na myśl chwile spędzone w miłym towarzystwie w pięknej scenerii gorczańskich polan i lasów.

Wróciliśmy do swoich codziennych zajęć utrudzeni, ale bardzo szczęśliwi. Mimo fizycznego zmęczenia, które po kilku dniach wędrówek dało się już trochę we znaki, odpoczęliśmy psychicznie- słuchając wiatru i śpiewu ptaków, podziwiając krokusy, zawilce i buki okryte młodymi, zielonymi listkami. Kierowaliśmy swój wzrok ku szczytom Tatr, które dumnie wyłaniały się pomiędzy chmurami. Pozdrawialiśmy też mijanych turystów i Kudłońskiego Bacę, który niewzruszony „stoi” od kilku pokoleń przy jednym ze szlaków, a pracownicy Gorczańskiego Parku Narodowego – spotykani na służbie- dzielili się z nami ciekawostkami o gorczańskiej przyrodzie i o swojej pracy. Schodziliśmy z gór nucąc pod nosem: „ A na Gorcu, tu na hali (…) jak co roku w traw posłaniu, w świerków cieniu upragniony znajdę spokój. Myśli zbieram rozbiegane, zawstydzone gór potęgą, prawd się uczę tych najprostszych nad otwartą Gorców księgą” Paniom na dole w restauracji obiecaliśmy, że niedługo się zobaczymy. - bo przecież sezon turystyczny rozpoczęty i będziemy wędrować po gorczańskich ścieżkach, a po każdym takim spacerku wyśmienicie smakują ruskie pierogi i herbata z sokiem malinowym. Wszystkich miłośników obcowania z naturą, czynnego wypoczynku i nordic walkingu zapraszamy do penetracji gorczańskich szlaków przez kilka kolejnych niedziel: Start – restauracja „Na stoku” w Lubomierzu - każda niedziela godz. 10:00

Proponowane trasy:
20.05.2012r. – Doliną Gorcowego Potoku na Podskały
27.05.2012r. – Dolina Kamienickiego Potoku
03.06.2012r. – Gorc Troszacki
10.06.2012r. – Turbacz
17.06.2012r. – Gorc Kamienicki

Meta – Restauracja „Na Stoku” w Lubomierzu (darmowa herbata lub wrzątek dla każdego uczestnika wycieczki).
W trakcie wędrówek przewidziana jest 15 minutowa gimnastyka, a na ich zakończenie – rozciągające ćwiczenia na materacach.
Uwaga! W przypadku bardzo brzydkiej pogody zamiennie organizujemy ćwiczenia gimnastyczne i rozciągające w budynku dolnej stacji wyciągu narciarskiego.